Graviditet och sånt !

Ja nu är jag ju som seeg igen. Men förra veckan var de himla fullt upp. Nationella prov, ultraljud, föräldrautbildning och hela köret ! Ultraljudet gick bra, fast dom var väldigt busiga där inne så de tog sin tid att få bilder så dom kunde mäta och allt sånt. Så vi fick två sköterskor, eftersom att apparaten kronglade också, men allt var annars jätte bra. Livliga och dom vägde exakt lika mycket på grammet, nu som vanligt kommer jag inte riktigt ihåg vad men lite drygt 1kg vardera (: Nästa besök blir om en månad.


Sen var vi även på föräldra utbildningen, de gick bra, men Oskar kan nog inte vara med någon mer gång, så de får bli att jag går själv, han jobbar ju helg i kiruna och komma hem för en dag, eller ja tre timmar, så är de ju som omöjligt. Jag får berätta för han sen, vad jag lärt mig (:


Har även börja få problem med foglossning, ibland gör de så fruktansvärt ont, att man knappt tar sig ur sängen. Tur Oskar var hemma sist, han fick då hjälpa mig på med byxor och sockar. Åh, längtar som en galning tills toan blir klar, de blir fördröjt hela tiden, och då måste jag ju gå i trappan tusen gånger per dag och de är ju inte så bra, men de får gå. Sen är de ju ryggen som spökar ibland också, men de går som bra ändå, de finns ju som inget att göra, ta en alvedon typ (: Är nu i vecka 29 (28+1 -idag)




MVC igår
Hjärtljud - 155 & 156
Magmått - 32
Vikt - 78.
1 (Starvikt 65)


Sen fick jag även nummret till förlossningen och papper om förlossningsplan och allt igår, nummer till sjuk taxi om inte oskar skulle var hemma, och jag känner typ, aahh ! Inte ännu ! Men det är mest för säkerhetsskull, hoppas dom håller sig inne ett bra tag till iaf (:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ellen - Mamma & Människa ♥

Då man stannar upp och tittar tillbaka, de är då man ser hur långt man kommit, och att tiden den väntar inte på någon.

RSS 2.0