"-Jag blir bara tyngre och tyngre, de får inte gå längre nu ! Vintern gör inget posetivt för mig !

Angående rubriken, så tänker jag inte gå in på de nå mer än så...

Jah, en ny vecka då, känns väl lite sådär.. Oskar for igår och så är de ju denna kyla och detta mörker, alltså de är tragiskt. Nu under den mörkaste och kallaste tiden, så går jag helst inte utanför dörren alls ! Huvva, usch och blä, de är de jag känner ! Samtidigt kan de ju kännas lite tragiskt, men just den här årstiden är de värsta jag vet ! Bara de nu bli lite ljusare så kan jag känna min lite gladare och se att våran kanske kommer ändå (: Sen har vi ingen motorvärmare i bilfaan så it vet ja om man blir fast hemma hela veckan då.. Både dåligt att kallstarata, sen tar ju bilen typ 7-8 liter då, så it vet jag.. Startar jag den väl, och väntar att de ska bli värme, så har jag ju garanterat soppatorsk, innan jag hunnit backa ut bilen från gården.. hum.. Så jag kan väl saga att alla som vill är mer än välkomma att hälsa oss !


Åhå, nu är kaffet klart ska nog ta mig en kopp !


Annars har ju veckan varit bra, vi har myst och hälsa på lite folk och ja, bara varit synd bara att den alltid går så fort då oskar är hemma, börjar bli goode less på de där j-vla kiruna.. Sen så har de pratas om att dom skulle få löneförhöjning, en ganska bra sådan. Och pengar de behöver vi verkligen, men vi undrar fram och tillbaka om de är värt de, men då måste vi ju leva också. Sen tycker Oskar att de är ju inte heller kul om man måste leva så att man aldrig kan unna sig något, eller tänka över varenda krona, efter som att min föräldrapenning är ju ingen att hurra över, sen har vi ju två barn, och de ska ju alltid finnas allt till dom. Men då vill Oskar också vara hemma så gärna, han tycker att han missar mycket tid med barnen, och så är de ju.. Sen hade de ju underlätta om han hade fått en bättre skift, nu är han ju bara ledig vartredje vecka, så de suger. Hade varit bättre om han hade fått vara ledig iaf, varannan vecka. Men ja, vi får se vad som händer.

De är ju inte allt för lätt att hitta sig ett nytt jobb bara sådär heller, sen måste de ju vara ett jobb så att vi klarar oss, har ju hus och hela faderullan också. Ja han är duktig min Oskar de måste jag säga, lika jobbigt som de är för oss att han är borta, så är de nog lite värre för han. Vi får ju iaf vara hemma, medans han sitter i ett husvagn i kiruna. Ja tusen stjärnor i himlen till våran älskade Oskar, han är så duktig, och jag uppskattar honom verkligen ! Nu då han var hemma har han varit så snäll och duktig, han har låtit mig få sova ut varje morgon !! Sen även har jag fått frukost på sängen, de var verkligen snäll och uppskattat, jag har varit så trött så nån extra timma sömn har jag verkligen behövt !


Ja min älskade underbara sambo och pappa till våra små pojkar Kevin och Levi, vi älskar dig så himla massor mest ! Du är undebar och värdefull, du är de bästa vi vet, du är unik ♥






Kommentarer
Oskar

du är så himla underbar och gullig älskling =)

2010-11-15 @ 19:49:45
Hollys mamma <3

Han ser så annorlunda ut när han platta håret:) nu är hon frisk Holly så nu kommer vi snart och hälsar på er:) saknar dig ju!

2010-11-16 @ 20:28:05
URL: http://elliieoberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ellen - Mamma & Människa ♥

Då man stannar upp och tittar tillbaka, de är då man ser hur långt man kommit, och att tiden den väntar inte på någon.

RSS 2.0