"_ Vi drack för att bli lyckliga, men blev olyckliga !"

Folk ser de som är på ytan, dom tror sig se vad som är den sanna verkligheten genom att granska utsidan & beetende samt kroppsspråk, hur man beter sig helt enkelt. De som andra tror sig se kan I själva verket vara en fasad, av vad som är sanningen & den dagliga kampen man har mot sig själv, den kan ni inte se. Jag förstår bättre nu varför de blivit som de blivit, med tanke på hur livet sett ut kunde de inte bli mycket annorlunda. Men att sen veta att man är sjuk, de är något som kommer ta längre att förstå & kunna bli villig att acceptera, för man blir aldrig botad, att de inte var jag som gjorde dehär enbart själv, hade man kunnat sluta, ja då hade man ju också gjort de.. ~Ni såg en glad, öppen & sprallig tjej. ~Jag känner en sorg, ett hjärta som blöder, till den grad att jag inte har något val. ~Ni såg ett välskött yttre med smink & skit. ~Jag känner ett tvång för hur jag måste se ut, ingen kunde förstå, jag kunde inte på mig själv sluta slå. Jag tror inte jag är värd att få vara två. ~Ni såg ett fint & välstädat hem. ~Jag känner en besatthet av kontroll över något som inte egentligen spelar så stor roll. ~Ni såg en ansvarsfull & duktig Mamma gå & handla med sina barn. ~Jag kännde en ständig press, stress över hur pengarna skulle räcka till som mest. Hur jag skulle klara detta ensam, rädslan som aldrig försvann. ~Ni såg någon som ständigt hade folk runt omkring. ~Jag känner den största ensamheten som finns, att jag kommer aldrig räcka till. ~Ni såg någon som alltid stod ut I mängden, var I centrum. ~Jag känner en önskan att få gömma mig I någons famn, hos den som aldrig skulle glömma mitt namn.. När ingen vet, när ingen ser din ensamhet, när ingen anar vad som sker När ingen vet, när ingen håller dig hårt, då är de kallt, de är tomt när ingen vet..


Kommentarer
Solveig

Starkt, du skriver starkt och bra! Vet att även om jag inte är i din omedelbara närhet så tänker jag jättemycket på dig gumman. Hör av dig om du vill! Kramar!

2012-07-08 @ 21:28:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ellen - Mamma & Människa ♥

Då man stannar upp och tittar tillbaka, de är då man ser hur långt man kommit, och att tiden den väntar inte på någon.

RSS 2.0