"-Vi drack för friheten & blev slavar!"

Stängde av omvärlden. Tror de var nödvändigt för att jag skulle klara av att göra den här resan i mig själv. Stängde ute de riktiga livet, mitt liv, med mina vänner, familj och bekanta, tror de var de enda sättet för mig. Hade inte orken att upprätt hålla relationer till alla runt omkring, de var mig själv jag var tvungen att förändra. Jag har & får fortfarande den riktiga sanning om mitt liv.. De känns skrämmande att se hur de sett ut. Allt jag förträngt. Nu skulle jag förstå mig själv, varför, hur, vad är de egentligen dom säger att jag lider av.. Har levt i min bubbla, med känslorna undantryckta.. Jag har verkligen fått göra en helomvändning av mitt sätt att tänka, hur, vad ska jag göra för att kunna fungera i de vanliga livet. Jag måste göra tvärtom.. De är inte helt lätt, jag är på god väg, jag har en villighet, jag har drömmar, jag försöker hitta vem jag är. För mig handlar de inte om att bli den jag en gång var, de handlar om att bli någon helt ny, för jag har aldrig vetat vem jag varit. Har tittat och försökt att förstå hur mitt liv sett ut ända sen jag var väldigt liten, jag har många minnesluckor. Kan inte komma ihåg att jag någonsin haft med känslorna på de sättet som en vanlig person hade haft, om den hade gått igenom, de jag gjort. Flyttat runt, jag vet inte hur många gånger, när jag börjar minnas nått av min barndom, var västermalm, de första stället jag vet att jag kände en trygghet, av att de var mitt hem. Hur gammal kan jag ens ha varit då jag flyttade dit.. De minns jag inte.. Ålder, årtal, semestrar, en massa bra minnen är borta.. Ingen har förstått varför. Men när jag förra veckan fick se kort, där jag som 11åring, helt borta i blicken, liggandes över en soffan, med ögon i kors.. Jag var knall redan då. Att jag har sniffat bensin, tändargas, börjar tjuvröka, de är sånt som jag förträngt. Sen att jag även gjort dehär i min ensamhet, i massor med år, de är inte normalt, men jag har inte sett de, helt enkelt. En pappa som valde bort mig då han träffade en ny.. De har inte alls bekommit mig på ett sånt sätt som borde vara normalt.. Men jag har varit avstängd, helt !!


Skrev en dikt i skolan, då jag gick 7an, lärarna tog mig åt sidan och dom grät.. Jag förstod ingenting, tyckte dom var blödiga och fjantiga, vuxna människor.. Jag hade skrivit om pappa. Sen började karusellen, av att jag fick börja gå hos kuratorn, pbu, psykologer, ect.. Till & från tills jag var 19, tror ja.. Minns inte ens de senaste åren så som jag borde. Jag blir rädd, av att jag förträngt så mycket av mitt liv. Sen att jag trott mig må så jävla bra, när mitt inre egentligen har skrikit. Även de har jag tryckt undan, har isolerat mig i perioder från och till hela livet, antligen helt ensam, eller kompisar hela tiden. Den enda delen av mitt liv, som jag hållit fast vid, som är min röda tråd, de är mitt missbruk av allt möjligt, besattheter, av alkohol, människor, städning, en bra yta, sånt jag kunde kontrollera för att hela jag har varit ett kaos som jag inte velat ta tag i. Sen även andra droger, nu innan allt barkade totalt. Att jag sen i flera flera års tid kunnat dölja att de skulle vara ett problem, de har jag lyckats med, mest för mig själv. Skulle någon säga annat, var de dom de var fel på. Alla gånger man kommit, bakis & full på skolan, slockat i bänken. Gått & spytt på toan, men de är ingen som har sett de.. Eller har dom bara inte sagt något.. Jag vet inte. Jag hade ändå aldrig tagit de till mig, för jag har inte förstått. Inte ens när jag inte kunde blåsa igång lastbilen på skolan, då jag skulle övningköra, så sa inte ens läraren nått. Hjärnan, av förnekande & försvar har styrt mig genom livet, nått som jag inte alls, sett. Jag har nog spelat mitt spel bra, ända tills jag inte orkade bry mig längre, men att jag hade problem de har jag aldrig förstått. Avstängde sen jag var så liten, sen ska man dra fram skiten, släppa ut känslorna, de är fan de svåraste jag varit med om.. Har mycket kvar där.


Folk har ofta sagt att jag är kall & obrydd. Något som jag varit tvungen till för att kunna överleva, och ta hand om allt runt omkring. Sen har jag ju ett jävla medberoende, med allt vad de innebär.

 

Jag kan försöka förklara vad de egentligen är jag har pysslat med, men de är omöjligt för någon som inte har gått igenom de sjäv.

 

Stulit bilen, dragit från skolan till alko. Lob, böter, ersättningsskyldig på hål i dörrar, brännmärken i golv i lägenheter jag haft, pga av mina fester. Stödfamilj, socutredning, en massa gånger, både för mig, som mindreårig, familjen & nu för mitt missbruk & mina barn, sagt upp lägenheten, hoppat av gymnasiet för att kunna vara mer i älvsbyn för att kunna vara med dom som drack lika ofta som mig, eller folk jag visste att jag kunde dra med, om jag inte ville vara själv. Vansinne. Sen sett till att jag haft ett stort nätvärk med kompisar, olika gäng, olika helgen, olika fester.

 

Världens bästa mamma, visst jag vet att de finns i mig, med är de inte en sjukdom så säg vilken normal person som hade tagit joppen, dunken eller flaket, killen, istället för sina egna barn, om dom stod brevid varandra.. Den skuld, skam & känslorna av värdelöshet, av att veta att jag klarar inte av de, jag orkar inte.. Att barnen oftast har känts som en belastning, min frustration, mina orealistiska förväntningar på någon som är två år. Att dom fått ta del av den kamp som pågått inom mig, min sinnesfrånvaro, orkeslös, stressad, arg, ledsen. Jag har flytt från de genom kemiska substanser. Alla pengar jag sponsrat bolaget med genom dessa år, vill jag inte veta. De går sönder inom mig.. Men att jag måste se de, eränna de, acceptera de, lämna de, & att jag sen måste förlåta mig själv för de.. De finns inte i min värld, sen att veta att jag inte kan förlåta mig själv, hur ska någon annan människa någonsin kunna göra de. Kommer mina barn att kunna förlåta, mig, visst dom är små, de spelar ingen roll. De är straffet jag får ta antar jag. Att de enda som funnit är att jag väntat på att få varva ner med en bira, ect. Tunnelseende, på nått som jag varit helt jävla förslavad under.. Att erkänna de, tankar jag tänkt. Jag har fruktansvärt svårt att lägga in känslorna i dedär, jag är livrädd. De stängs av om jag pratar om de, eller så måste jag byta samtalsämne. Sen hur man egentligen hade mått i allt dehär, kan man ju bara föreställa sig. De knyter sig i magen då jag skriver dehär, men de är något jag måste leva med, de är sanningen så som den varit.. Göra om, göra rätt. Skulle kunna fortsätta att skriva om dehär, man tror jag stannar här för tillfället..


Människor som jag sett ner på, dom har ett problem, inte jag, vänskap som förstörts pga, mig. Familjerelationerna, jag tagit förgivna, skicket som dom sett mig, de ögon dom sett mig genom har jag ingen bild av, ingen aning om. De är en annan historia, som inte dras upp nu.



Kommentarer
Ruttan

2012-09-11 @ 18:09:23
M

Jag hejar på dig Ellen.

2012-09-11 @ 20:46:24
URL: http://wordsofasmalltowngirl.blogspot.com
Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Nu kan det bara bli bättre ♥ Tur du är så braa!

2012-09-11 @ 22:08:24
URL: http://idamli.blogg.se
L.Larsson

Kämpa på, du är duktig! & nu kommer det en fin, ljus men framför allt en ny bättre framtid! :)

2012-09-11 @ 22:49:32
URL: http://liiinneal.blogg.se
Anonym

Jag vill bara säga att det är stort av dig att våga skriva om dina känslor i en öppen blogg! Jag hejar på dig, och hoppas att det kommer gå bra för dig. Jag har själv växt upp med en mamma som har försummat oss och valt sitt missbruk före oss... Hon har fortfarande inte vaknat upp. men hade jag vetat om hennes kamp, och hon hade kämpat för att kunna komma tillbaka till verkligheten när vi var små, hade jag varit stolt över henne! Men så blev det inte, och nu är banden klippta... jag hoppas det går bättre för dig!:)

2012-09-13 @ 19:16:34
Mikaela

Måste bara få säga att guh så stark du är som skriver så öppet i din blogg! Jag tvivlar inte en sekund på att du kommer att ta dig igenom det här, även om vägen dit nog kommer vara lång och tung. Du är en stark människa, kom ihåg det. Du borde vara stolt över dig själv, över hur mycket du har klarat hittills. Tänker på dig och hejar på dig!

2012-09-17 @ 15:57:19
URL: http://betweenborders.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ellen - Mamma & Människa ♥

Då man stannar upp och tittar tillbaka, de är då man ser hur långt man kommit, och att tiden den väntar inte på någon.

RSS 2.0