"- Nu vart då allt männens fel !!"

Började skriva nått helt annat, men asså hejn vart då typ mansirritation av alltihopa. Tar ni åt er så är ni nog de män jag skriver om (:
 
Typiskt "kvinnor" att vrida sig till de som hon tror sig att hon ska vara för att mannan i fråga ska vilja ha henne. (jag vet inget annat sätt att annars förklara det jag menar) Stryker håren medhårs för att inte ta för stor plats.. Men alltså varför ?! Ja känner bara fan ibland att jävla män ! & vad är de med män som gör att vi kvinnor tror att vi måste vara på ett speciellt sätt för att bli accepterade som ett godkänt objekt ? 
 
& varför väljer vi de män som fan är idioter !? (Eller hur man nu vill uttrycka det, kvinnor kan ju också vara idioter, så nöjda?) Vi väljer det män och de relationer som skadar oss mer än vad de ger oss kärlek eller trygghet. Stomigt och stökigt ska det vara. Helst ska man inte alls känna sig speciellt omtyckt, men man ska ändå stanna kvar med denna människa, och vi ska ge och ge och ge, medans vi inte ens får hälften tillbaka. Ibland tror jag verkligen att vi är från helt olika planeter eller kanske till och med från helt jävla olika universum!? Alltså ibland är det solklart, medans männen står och kliar sig i huvudet och ba "ja men jag har haft fullt upp i 2 veckor, it trodde jag det var så viktigt att ringa eller besvara samtalen.. Jag var ju så trött. Varför är du arg?" 
 
Sen kan jag tycka att det är fel att det är försvarbart att ha vissa beteenden bara för att man är man. "Ja men män, dom är ju sådär."  
 
Ja så män är alltså från taget ansvaret av vanligt sunt jävla förnuft bara för att de är män.. Ja så är de ju. Och jag känner bara fyfan. Jag skulle vilja ge alla kvinnor makten att bara säga dra åt helvete, knulla deras kompis och sen kunna gå vidare och få 50 highfives för detta. Men det går inte.. DU är ju kvinna.. Det är skevt. Männen har ofta oddsen på sin sida att kunna vara otrogna utan vidare hemskheter som följd eller ens att något skulle yttra  ord som jävla hora, till en man. Men har du snippa, ska du fan it hålla på ! 
 
Nä asså ja kände bara att jag vart jävligt less helt plötsligt och hejn liksom bara flög ut ur mig, och så kan de ju få vara efter som att vi har yttrandefrihet här i landet så att.. Jaa (:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ellen - Mamma & Människa ♥

Då man stannar upp och tittar tillbaka, de är då man ser hur långt man kommit, och att tiden den väntar inte på någon.

RSS 2.0