"Där spriten går in, går vettet ut. Vilket gäller 99% av befolkningen.."

Vad folk väljer att lyssna på, vad folk väljer att tro på och vad folk väljer att spä på eller sprida vidare, de kan jag inte ta något ansvar för, de är deras. Men att de drabbar mig från alla håll just nu, de börjar verkligen göra mig less. Sen att de drabbar min släkt också de känns ännu värre. Må då vara allt som jag får höra om mig själv och alls som sägs, men sen att min släkt får drabbas av de också, de känner jag är mitt ansvar. Jag kan inte styra vad folk säger, vem de än må vara, men jag kan välja vad jag lyssnar på, och jag kan välja att ta reda på fakta från personen de gäller. De florerar mycket om mig på byn just nu, som jag får höra. Sen tänk allt som jag inte fått höra..
 
Jag börjar bli goode less. För er kanske de är skvaller, att ha någon att prata om.. Men för mig handlar de om mitt liv, som jag just i detta läge försöker få nån slags ordning på och göra bra och rätt saker. Jag står för de som varit och vad jag gjort eller inte gjort, vad jag har orsakat andra, hur jag har betett mig och inte. Allt de har jag sett, jag försöker bearbeta de, sen kommer jag även gottgöra de, då tiden är inne och jag är redo, och har fått någorlunda kolla på vem jag är och vars jag ska och hur jag ska få mitt liv att fungera. De finns inget som folk kan vända emot mig längre, för jag har sett, grävt i skiten som varit, och försöker hitta min acceptans i de som varit, som jag inte kan ändra. Jag förstår att folk kan ha svårt med tillit till mig och misstankar vare sig jag har dragit igång, om jag dricker, eller knarkar, eller vem eller vilka jag umgås med. Såklart att folk finner "nöje" i att prata och grunna i de. Men då finns de ju de alternativet att prata med personen de gäller.. Men de använder sig ju allt för få av. Som sagt så står jag för vad jag gjort och inte gjort, men de är inget jag kommer gå och skrika ut om inte frågan kommer till mig. Jag försöker att rätta till mitt liv, tar avstånd, försöker gå med ryggen rak och huvudet högt. Jag försöker att strunta i folket som slutat hälsa helt plötsligt, jag försöker förbise de sneda blickarna jag får om jag är på affärn eller ute, jag försöker att ha överseende med att alla inte kan förstå, eller vill förstå. Jag förstår att jag inte blir bort bjuden längre. Jag har accepterat att folk inte hör av sig. Men nått jag har fruktansvärt svårt med är då folk medvetet hittar på en massa skitprat och sen sprider ut de, bara för att vara rent ut sagt förbannades elak. Jag kan inte se varför annars någon skulle göra en sån sak.
 
 
Sen är de ju allvarliga saker de handlar om, de handlar om mitt liv, mina barn, min släkt, och alla som jag har runt omkring mig drabbas. Ska detta fortsätta så kan de ju senare resultera i att de drabbas så att mina barn inte får ha kompisar då dom är hos mig, att andra pratar illa om mig i deras närvaro och att alla mina försök till att få till mitt liv går så fruktansvärt mycket tyngre än vad de borde. Folk som misstror mig, pågrund av vad andra säger om mig.
 
 
De som gör mig så heligt förbannad är att en människa som står mig så pass nära, och som jag försöker hitta någon slags vettig relation till, går och sprider ut, på allvar, rent förbannade skitsnack, som den människan VET inte alls stämmer, men säger de till folk ändå. Alltså rena lögner.. Om de är för att höja sig själv på nå sätt, de vet jag inte, och jag försöker att tänka på att jag själv vet vad som är sant och inte. Bland annat så antar jag att alla som var i storforsen på halloween vet vad jag pratar om, för därifrån har jag då hört både de ena och de andra.
 
 
Är de någon som undrar nått då de gäller mig, så är de frittfram att fråga.
Jag svarar på allt som jag anser vara lämpligt, och sånt som har med saken att göra.
 
Ja må ha gjort fel i mina dar, men jag gör annorlunda nu, och jag förtjänar inte att dras ner i skit eller lögner som inte är mitt, jag förtjänar respekt för att även jag är människa. Jag har även rätt att kunna säga om saker och ting blir tunga, om jag behöver en paus eller hjälp. Jag har rätten till göra min röst hörd i de som gäller mig.
Jag har rätt till att få min sanning förklarad, och de finns ingen människa i världen som kan ta ifrån mig de !
 
 
 


Kommentarer
M

Bra skrivet Ellen!!!

2012-11-28 @ 10:46:17
URL: http://wordsofasmalltowngirl.blogspot.com
Sara

Du är en fantastiskt klok människa Ellen, och att du kan få ner det på papper (en blogg) det är det ingen snack om saken.. Skriv en bok! Du är jävligt klok, och jag beundrar dig och din styrka! Fortsätt så! :)

Svar: Tusen tusen tack, är kul att få respons på de man skriver, blir alltid jätte glad av kommentarer, va de än må vara, och vad man tycker. Shiit, ja en bok.. Vem vet (: Tack tack igen, fina ord dom värmer mig massor ! (:
Cpsoet

2012-12-04 @ 00:15:24
URL: http://pugna.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ellen - Mamma & Människa ♥

Då man stannar upp och tittar tillbaka, de är då man ser hur långt man kommit, och att tiden den väntar inte på någon.

RSS 2.0