Hemma dag !

Hemma dag med städning & handling, sen ikväll har ja bättra på värken i benen ! Idag har jag dock inte gått nån prommis, men det blir kanske imorrn vem vet ! Försöker promenera ganska ofta & gör det jag kan hemma framför tvn , typ. Det är ju inte alls som att ha tillgång till ett gym, men jag tänker att de är klart bättre än ingenting alls. Har tänkt strypa kolhydraterna & sockret riktigt ordentlig nu, förutom LÖRDAGAR, jag måste kunna äta lördags godis med pojkarna om jag vill, sen om jag gör de är en annan femma. Men de känns som att jag kommer lyckas bra denhär gången, eftersom att jag inte är Hitler mot mig själv. Har inga bestämda dagar eller tider att, då & då ska ja gå, då & då ska jag springa, nu jävla ska ja it äta nå ! Osv, för om jag börjar ställa alla kraven på mig på en gång så har jag misslyckats direkt, redan innan jag börja. Jag vill må bra i kroppen & det får ta sin tid, tar de lite lugnt & äter sunt, promenerar nån gång i veckan & kör lite hemma träning, klarar jag de en längre tid så kommer ja garanterat hamna på gymmet också. Men jag har ingen stress eller press att jag måste nå en viss vikt eller ett visst datum eller nått sånt, vilket för mig, nog kommer göra att jag kommer fortsätta & utöka allt det jag redan gör till nått som utmanar mer, sen att de i sinom tid blir en livsstil som jag inte vill vara utan, en terio, men det här är sättet för mig just nu iaf & jag är nöjd med det. Hellre att jag förtsätter såhär i 2år än att ligga i soffan & inte göra ett skit (: Ja jag är nöjd, att jag gör dehär ens nu & att de har hållt i sig så pass länge, som massvist med dagar ! (;

Stora krav, blir till stora fall, så keep it real, för vad just du klarar av att hålla dig till just nu. Omän de är en promenad i veckan så är de bättre än inget, omän du inte vill ta bort nått från kosten, så räcker de med att ta lite mindre portioner, ja allt är bra, än inget ! Så he dig inte in i nått som du inte klarar av, för misslyckats vi då, sitter vi & trycker en påse chips & en cola & tänker att vi klarar ju it ens av att.. blablabla. Det handlar för mig om, att ta det i etapper, vi kan inte göra allt på en gång. Börjar man smått & sen när man känner att de funkar & går som på rutin kan man utöka lite, tills de blir rutin, osv. För när kroppen märker att man går regelbundet så vill den fortsätta, jag kan slå vad då, att även om du vill ligga i soffan så kommer du ändå ta em promenad för du känner att kroppen vill. Det händer mig nu titt som tätt, det är skit häftigt & käglor blir grymt peppad av det också !

Men nu, har ja ätit kvällsfika & slöar i soffan ! (; - Heelt okej !







Kommentarer
felicia - fotokobran

Är du intresserad av ett eget domän?
Ger ut gratis, just nu!! :))
http://fotokobran.se/2013/march/tavling.html#comment
( ursäkta om jag skrivit detta innan, men tycker att det är en sån kanonchans att du borde ta den! :))

2013-03-13 @ 18:10:30
URL: http://fotokobran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ellen - Mamma & Människa ♥

Då man stannar upp och tittar tillbaka, de är då man ser hur långt man kommit, och att tiden den väntar inte på någon.

RSS 2.0