Morgonhäng i sängen !

Ligger i sängen & lyssnar radio & dricker kaffe, känner mig avslappnad, känner ingen stress att måsta göra en massa, som att städa, klä på mig, sminka mig, eller att fara någonstans just nu, tänker ta mig en slappar dag & hänga hemma.

Känslan av att jag är värd mig själv sitter kvar, att jag är värd min vilja & känslan att jag är så pass viktig att jag vägrar gå emot de jag tror på & det som jag i hela kroppen känner är rätt för mig. Känslan av att jag står på mig för nått som jag känner är min rätt, de handlar inte om tjurskallighet, utan de handlar om att det jag anser & tänker, känns helt rätt ! Är de någon gång jag ska lyssna så är de ju då känns såhär, lyssna på mig själv. Det är jag värd & jag vill inte nöjja mig med mindre, jag är värd att stå på mig själv när de är för rätt anledningar, just nu känns de så, samtidigt som jag känner mig så tillfreds, då inser jag att det inte handlar om att få min vilja igenom, att vinna, eller att vara tjurskallig, utan det handlat om vad som känns rätt för mig. Jag är värd mig själv, min egna åsikt & min egna vilja, jag har rätten att följa mig själv, jag har rätt att anse att jag inte gjort nått fel, eftersom att jag är så säker, tillfreds, ingen ångest, eller den minsta känsla av fel, så här jag rätt att hålla fast vid det & ingen kan ta de ifrån mig.

Man skulle ha haft en jury inom ämnet som man stod framför & som kunde bedömma, någon som är oberoende. Kanske berättar mer om det här sen får vi se om någon kan ta ställning. Men det känns inte som att jag behöver andras åsikter egentligen, för när de känns så rätt att jag inte gjort nå fel, jag vet inte ens vad det skulle vara, så är det som klart. Omän en annan part är oens, så kan jag inte göra nått i just detta. & alla har rätten till sina egna känslor. Ja vi får se om jag berättar, om it annat så lär ni ju förstå bättre.


Annars tänker jag att jag ska sätta mig & skriva, en tanke, hur de blir får vi se.





Kommentarer
Lina - mamma till Wilma & Wiola

Vilken vacker bild på dig !!

2013-03-12 @ 14:00:32
URL: http://liniz.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ellen - Mamma & Människa ♥

Då man stannar upp och tittar tillbaka, de är då man ser hur långt man kommit, och att tiden den väntar inte på någon.

RSS 2.0