"-Varje dag kan vara din födelsedag !"

Fick ett brev i brevlådan, det var från farmor, ett presentkort och ett grattiskort där de stog "ha en fin födelsedag älskade Ellen".. Stog och funderade en stund.. Vadå födelsedag ? Innan de slog mig att ja men de bör ju vara Mars snart. Ringde Farmor och tackade fick även veta att det är på söndag jag fyller år. För många är födelsedagar något speciellt. Släkten samlas, fikar och ger paket, kanske du får en födesedagsfest planerad för dig, eller vännerna bjuder ut dig på middag. Men så har de nog aldrig riktigt funkat för mig. Det har nog sina olika orsaker. Jag minns inte så jäkla mycket från mina födesedagar eller ens från 6år tillbaka. Var minnet tog vägen ja de minns jag inte heller.
 
(Kalas på Forum. Barbietårta på stigarna hos pappa, min 18års fest, och min 20års dag.) -Stunder jag minns.
 
Pratade med Mamma idag, hon sa att ja, du har ju som it fått fira födesedagar, ja nån gång. & dedär med födelsedags presenter har de tydligen varit lite sisådär med. It för att jag i min ålder förväntar mig något, eller om jag ens gjorde det när jag var liten. Jag vet it. Jag har ju fått saker resten av året, om de då infall så att de inte vart på min födesledag, så fick jag före eller efter och resten av året. Egentligen kan man se de så.
 
Jag började fundera lite. Fyller 25 & har i 20 års ålderna haft stora planer för denna 25års dag. Nu är den här och jag fick nyss bli påmind om den. Så att jag förväntar mig nått av mina typ 4 vänner eller ens av mig själv att planera eller fixa, så nä. Verkligen inte. Jag har planera att fixa möte här hemma för dom som vill, nu när vi är utan lokal, och sen hade jag planerat in att det är ju Bamsegympa ! Köpte en plattv till barnen, det fick bli min födelsedags present till mig själv, hade ja nu minnas att ja fyllde år kanske jag hade unnat mig nått själv, men de är ju it hela världen. För 2 års sen unnade jag mig, inpackning och smink och en stock snus. Haha, det jag menar är inte att jag tycker synd om mig själv, utan menar på att man kan växa upp på olika sätt, med vad som är viktigt och viktigt, nu menar jag inte att födelsedagar är oviktiga, men med de förutsättningar som vissa kanske har, så är de alla andra dagar på året som är viktiga. & att det finns så himla mycker saker som betyder mer än en dag om året. Vad sägs om varje dag ! Tycker man kan ta och fira själv varje dag (: 
 
 
 
 
 
Visst ska jag inte ljuga, nu när jag tänker på det så inte skulle man misstycka om någon ordnat nått åt en, eller om alla i släkten var sams och man kunde samlas utan att de sku vara så jobbigt och ha en fin dag. Men jag förväntar mig ingenting och bjuder därför inte hem nån heller.
 
Bjöd flera när jag fyllde 22 tror ja, på fika, några ur släkten kom, Hilda öberg, & Ellen fast hon jobbade, men inga av mina "vänner". Dom dök upp på helgen när de var födesedagsfest helt enkelt. & nu blir de ju inget med det.
 
Janä, varje dag är nog min födesedag, för jag värderar mig sjäv så speciell och värdefull varje dag, även om vissa dagar är mer värdelösa än andra. Men jag tycker jag gör bra saker för mig själv hela året, och jag har fina vänner som hjälper mig och ger av sig själv och gåvor året om ! Så min födesedag är nog mer till för dom som känner dig tvingade att "ge" eller gratta mig. För jag har vänner som firar och påminner mig hela året om att jag är speciell. Hur ja kan ha kvar dom, förstår jag inte. Undrar ofta vad folk ser i mig. Funderar varför folk gör saker för mig, tycker dom synd om mig !? (Oj de skulle vara den värsta av tankar) Kan tänka mycket så, men försöker att inse att vill dom vika hädan hade de nog redan skett. 
 
Så tack till alla som förgyller mitt liv året om och alltid får mig att känna mig speciell, varje dag ! (:
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ellen - Mamma & Människa ♥

Då man stannar upp och tittar tillbaka, de är då man ser hur långt man kommit, och att tiden den väntar inte på någon.

RSS 2.0