Stackars barn som får lida för att kommun och landtings anställda, som hon i växlen sa "-måste ha stämplat ut tidigt idag."

Svårt att jobba på kommun och landsting, de är ju bara spela in två meddelande på svararen att du är på tjänst ärende och kan nås senare, eller att du gått för dagen !! Fy faan ! Snart måste man väl stå i kö och välja altenativ då man ringer 112 ! Brinner de tryck 1, har du ramlat tryck 2.... är detta en nödstiuation tryck 175900.. Tyvärr så har vi gått för dagen, vänligen återkom på måndag ! Fy faaan, är de enda jag kan säga !




Sen hur jävla svårt kan de vara att förstå att ungen behöver en annan ersättning än Nan, som de ser ut nu !


BARNLÄKARE
"-Varför han var så ledsen och hade ont i magen var förstoppning" 

JAG
"-Ja om de var de, men efter vi bytt så är han jätte bra i magen och bajsar tre ggn/dygt ungefär, och är inte alls mkt ledsen, och får sova utan att vakna av att han håller på att krampa sönder."

BARNLÄKARE
"-Jo men varför han hade ont i magen var för att han hade förstoppning."

JAG
"-...Ja men nu är han bra i magen, och de går inte 3-4dagar mellan gångerna då han bajsar. Så något måste ju ha blivit bättre.!?!?"

BARNLÄKARE
"-Ja han är ju inte förstoppad nu. Men då han varit de så får han ju jätte ont i magen för de och är ledsen."

JAG
"-Ja men eftersom att vi böt ersättning efter 1 månad och just då vart de bättre, och har inte gått tillbaka till att bli sämre, inte alls, så har de ju kanske något med att göra att han har fått en annan ersättning, som gör att han blir bättre. Hur som helst funkar de ju bra med den nu!!"

BARNLÄKARE
"-Ja kanske, men de behöver inte betyda att de är de som gjort han bättre.!!"

JAG
"-Nä, men jag tar mina chanser då jag har hittat något som funkar, är jag ju inte så sugen på att byta tillbaka redan, vill ju helst inte utsätta han för att ha så ont att han bara gråter och inte kan sova.. Hur fan kan de vara så svårt att få hjälp !!?!"

BARNLÄKARE
"-Jag ska hjälpa dig nu, men egentligen får jag inte de. Utan du ska egentligen testa, he messmör i Nan, sen om de inte funkar, byta ersättning till mjölkfri, sen efter ett tag, byta tillbaka till Nan, och blir de inte bättre, byter du igen. Sen kan jag skriva ut ett recept på mjölkfri ersättning. Till dess måste ni stå för ersättnigen själva, fullt pris. Men jag ska hjälpa dig nu, men som sagt... BLA BLA BLA !

JAG
"-Mmm bra, tack hej !"


Ska man skratta eller gråta !
Historien slutar dock inte där.
Men jag blir så förbannad !

Nä åter till telefon, och ringa sunderbyn !



Kommentarer
bitte

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys designa sko tävling.



Vinner jag dessutom pris är det er jag delar vinsten med.



http://blogg.veckorevyn.cm/pinsamt/2010/08/01/lankar/



Skulle iaf bli jätteglad för din röst

Kram Bitte

mamma

stå på dej älskling

2010-08-20 @ 01:31:18
Anonym

du har ett uppdrag av mig, kolla i min blogg ;-)

2010-08-20 @ 22:18:31
URL: http://idamli.blogg.se/
cetty

Trist när det är så tungrott att prata med en läkare! Men de lever inte i din verklighet så de vet inte vad det innebär. Stå på dej!

2010-08-24 @ 15:11:35
Anonym

gumman, det blev kängorna iaf ;) men tack iaf för ditt tycke!



KRAM, hoppas vi syns snart igen ^^, Älskar dig!

2010-08-25 @ 12:26:02
URL: http://idamli.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ellen - Mamma & Människa ♥

Då man stannar upp och tittar tillbaka, de är då man ser hur långt man kommit, och att tiden den väntar inte på någon.

RSS 2.0