"-Fråga till er nu igen !"

Nu ikväll har jag gett båda kidsen gröt, fast kevin inte får i sig så mycket då allting nästan hamnar i haklappen, så hoppas jag att dom ska hålla sig längre inatt så jag kanske får sova lite längre än två, tre timmar.
Sen har jag fått en massa bra tips ! Tack för de (:

Sen så kan jag ju börja med vanlig välling och sluta med ersättningen för tusan, dom är ju snart 6månader, och då blir de att börja med välling.

Men en fråga till er mina kära läsare; Hur börjar man med välling, kan man ta bort ersättningen direkt eller ska man ersätta endast kvällsmålet med välling i början ? Hur gjorde ni ?



Kommentarer
Anonym

Så här gjorde jag. Blandade 75% ersättning me 25% välling vid varje mål i ett par dagar, sen började jag blanda 50% ersättning med 50% välling i varje mål i ett par dagar och sen 75% välling och 25 % ersättning för att sen helt gå över till enbart välling. Det funkade kanon för mig med min dotter. Deras små magar hinner också vara med och vänja sig vid kraftigare mat på det här sättet.

2010-12-13 @ 21:56:43
Liinda - mamma till anton

vissa säger att man ska blanda o andra säger att man inte behöver de och ja böt direkt och de gick jätte bra :) de tipset fick jag från bvc iaf.

2010-12-14 @ 08:37:53
URL: http://livetmedminfamilj.blogg.se/
Lovisa

vi blandade ett tag åt alva, men sen gick vi över direkt till vällingen. Om du är osäker så fråga på bvc, dom kan ju sin grej :)

2010-12-14 @ 08:50:48
Lina Lundberg

Eftersom du har en allergisk pojke så e de nog bäst att blanda å inte byta rakt av för snabbt ! De e va ja tror å de va då va bvc sa till mig som också har ett allergiskt barn . Men med Wilma funkade inte ens den mjölkfria vällingen som finns ! Ingen alls tyvärr ! Dom har ju extra känsliga magar dom små liven .. Lycka till :)

2010-12-14 @ 08:51:25
Anonym

Tänk på att välling och ersättning inte går att jämföra näringsmässigt. Man "ska" (bör) inte ge fler än tre mål välling/gröt per dag. Annars är det bara att prova sig fram, det finns mängder med olika märken och sorter och det kan ta tid innan man hittar det som passar. Majsvälling brukar passa känsliga magar. Förresten angående att mata barnen på natten så tycker jag inte att du behöver stressa att minska deras matintag på nätterna. (Om det nu inte är jätte jobbigt för dig). Min son som är ett och ett halvt vaknar i perioder fortfarande på nätterna och då får han äta om han vill det. Vill du däremot ta fajten så gör det när du har Oskar hemma, för det kan bli några riktigt jobbiga nätter.

Lycka till!

2010-12-14 @ 15:38:16
Zara

När vi började med välling så blandade vi med ersättningen i någon dag. vi började med 80/20 sen gick vi ner ganska snabbt och blandade 50/välling 50 ersättning. Det gick faktiskt jättebra så det är ett hett tips:) hoppas det går bra att gå över för småpojkarna dina:) för övrigt borde vi ta och ses nån dag:)

2010-12-15 @ 00:51:32
URL: http://zaraaa.blogg,se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ellen - Mamma & Människa ♥

Då man stannar upp och tittar tillbaka, de är då man ser hur långt man kommit, och att tiden den väntar inte på någon.

RSS 2.0