"-God morgon god morgon nu är de natt !"

Har ganska mycket åsikter och tankar i min lilla hjärna för tillfället,
jag får se om jag delar med mig av dom lite senare..


Annars så dricks de kaffe nu, och pojkarna har somnat en stund. Sen vet jag inte vad som har hänt, på nätterna ja, men dom äter hela tiden, var tjedje timma, båda två ! Men på dagarna går de mycket längre mellan målen, varför har de blivit så ? Som om dom har vänt på dygnet och äter som dom gjort på dagen, på natten istället.

Vad ska jag göra för att få de att bli mer sällan dom äter på natterna, som förut, Kevin åt en gång, och Levi två, oftast, medans ibland Kevin sov hela nätter. Ska iaf ge dom gröt ikväll, och se, men annars...

...Hur ska jag göra ?  Förslag ?




Kommentarer
Anonym

Låter bra att ge dom gröt till kvällen! Äter dom välling eller ersättning? Äter dom ersättning så börja med välling, det stoppar dom bättre på. Är dom jätte hungriga på natten när dom vaknar? Prova att ha vanligt vatten i en flaska som dom får snutta på, då ser du om det räcker eller om dom kräver mer "mat".

2010-12-13 @ 14:16:24
Louise

Jag hade skrivit en kommentar här men jag tror den kom bort, så jag försöker igen.



Jag var på bvc och frågade då vad min underbara bvc tant ansåg att man ska göra åt barn som inte vill sova om nätterna. Hon gav mig en bok i broschyr form där det fanns information om VARFÖR barn inte sover om nätterna. Tydligen så ligger det i barns natur att vakna flera gånger per natt, snutta, känna närhet för att sedan somna om och sedan fortsätta så natten igenom. Det blir en kulturkrock då vårat samhälle inte är uppbyggt för att leva såhär.



Enligt min bvc sköterska och denna bok är det bästa man kan göra, förutsatt att du vill sova på natten, att kura barnet. Enligt forskning som är gjord så visar det att det inte är skadligt för barnet att bli kurad. Däremot tvärtom, om det påverkar dig som förälder på ett negativt sätt att du inte får din nattsömn, så är det bättre för barnet att det lär sig sova på nätterna så att du kan bli en bättre förälder. Det som visat som positiva effekter är bland annat bättre aptit hos barnet men även att det blir gladare. Säkert fler positiva saker, kommer dock inte ihåg dem nu men jag har fortfarande kvar boken om du är intresserad.



2010-12-13 @ 19:32:57
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/
Louise

jo föresten, detta gäller generellt barn mellan 5-18 mån, enligt den här boken jag pratar om. både smilla och levi började tjorva vid ca 4 mån. jag har kurat båda barnen och nu sover dem gott om nätterna.

2010-12-13 @ 19:34:19
URL: http://livetmedlevi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ellen - Mamma & Människa ♥

Då man stannar upp och tittar tillbaka, de är då man ser hur långt man kommit, och att tiden den väntar inte på någon.

RSS 2.0