"-Barnmat !"

Ja nu har Oskar farit och ska jobba hela denna långa vecka som nu komma skall. Jag hoppas att de blir bra väder med inte allt för kalla dagar, då ska vi ta och promenera mina barn och jag. Annars så ska vi då inte hänga här hemma hela tiden, vi har ju köpt en ny bil, faktiskt. Eller jag har inte alls köpt någon bil, med mina dryga 3800kr i månaden har man inte råd med en bil ! Men Oskar har köpt en bil, men vi valde den dock tillsammans, de blir ju våran bil, men i krig och skilsmässa är de hans, ja ni förstår ! haha :P Iaf är vi väldigt nöjda, den går som en klocka, och är himla fin och behaglig. Väldigt skönt att ha en bil som alltid startar, som blir varm och är ren och fräsh ! En riktig familjebil, skulle man kunna säga. Skönt med en nyare bil, -06 faktiskt, de är som lagom, fin och ganska ny till ett bra pris. Ja nu nog om bilen, har ju inte skrivit på så länge så har ju ganska mycket att ta igen..


Men tyvärr har de nästan inte blivit att ta en endaste bild dom har två veckorna ! Kan nog också bero på att vi varit sjuka och så, men hur som helst så får jag ta igen de i veckan ! (: Men igår blev de bilder, vi var på pärlfoto och tog kort på grabbarna, de gick ganska så bra, men när Kevin var glad, så var inte Levi de, och tvärt om, de var de som var lite synd för de var så himla svårt att få dom på ett och samma kort ! Vi försökte med alla medel, och de gick lite sådär, men några kort på dom tillsammans fick vi iaf, om dom inte alltid log så är de inte mycket man kan göra åt. Men så fort vi lyfte bort dom från kameran, gav dom oss värsta smilen och var så charmiga, men då kameran kom fram så, var de inte lika kul. De gick iaf lite bättre med Kevin på hans enskillda kort, han var lite mer bekvämare, kanske man skulle säga de. Sen så skulle vi ta en till familje bild på slute då dom hade så himla snygga kläder, men de var omöjlig, så vi beslöt att inte plåga dom något mer, utan sa att de fick räcka så, de tog ju dryga timmen så man förstår att dom var less. Och nog fick vi bilder minsann. De kommer bli så spännande att se hur dom vart, men hon trodde inte att dom skulle hinna komma före jul, men vi håller tummarna ! (: Denna fotografering var ju en julklapp från mormor (min mamma), så himla snällt, annars vet jag nog inte om de skulle ha blivit av riktigt ännu, de är ju ganska så himla dyrt..
Men de är ju minnen för livet ! (:


Hm, vad har hänt mer.. Ja vi har handlat nästan alla julklappar, vi har några kvar, som vi skulle fixa idag, men de har varit främmande hela dagen sen så skulle ju Oskar fara. Men hinner jag till veckan ska jag försöka fixa !! Annars måste de bli de första som blir gjort då oskar kommer hem ! De ska nämligen beställas på internet, så de är ju bra om de hinner komma innan jul också !


Sen har vi ju börja med allt mer mat som pojkarna får smaka, Levi han äter med god aptit, medans Kevin inte riktigt har kommit på att man ska svälja ner maten ännu, utan direkt han får de i munnen trycks de ut med tungan ! Till slut är hela hans tallrik med mat saliv så de ser ut som en soppa, och då vill man ju gärna inte ge han mer av de :P Men jag hoppas han kommer på de snart, de är ju så kul då dom äter och kan hålla sig mätta på de ett tag också (: Kör mycket på burk mat, faktiskt, tycker inte de är nå fel i de alls. Men sen så får dom även, äta potatis och lite smått och gott som är hemma gjort. Men jag tycker att burkarna är bra, och framför allt enkla, och sen om dom tycker om de så är de ju bara ge dom de tycker jag iaf. Sen då som kan äta lite mer och ordentligt lagar man ju mat hemma, men nu då dom är så små och de är puremat dom ska ha, så funkar burkarna alldeles utmärk här hemma (: Sen får dom även gröt, de är smarrigt de också (:


 

Hur har ni gjort med maten ? Burkmat, eller hemma gjord mat ?



Kommentarer
Anonym

Burkmat såklart!

2010-12-12 @ 22:08:20
Evelina - Mamma till Meja Lee ♥

Hehe men så söt du är :)



Meja äter burkmat nu när vi har börjat med lunch. Har inte provat göra själv ännu. ´Förutom potatis och morötter typ. Men hon gillar burkmaten :)

2010-12-13 @ 11:43:30
URL: http://loon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ellen - Mamma & Människa ♥

Då man stannar upp och tittar tillbaka, de är då man ser hur långt man kommit, och att tiden den väntar inte på någon.

RSS 2.0