"-Arne kom tillbaka !! "

Veckan har faktiskt gått ganska fort ändå (: Annars så har vi haft besök av mamma, mormor, svärmor och jennifer i veckan mycket trevligt. Men vad som händer idag återstår att se. Hade tänk att vi skulle he oss ut med vagnen, men de är ju it ens lite sol ute, så suget försvann som.

Sen måste jag införskaffa mig nå vinterkläder, it går ju hejn annars ! Måste även införskaffa nå ovaller till Kevin och Levi, så mycket enklare än jacka, och byxa. Blir nog från lindex eller nå dylikt, inte så himla dyra och så jätte fina finns de ju (: Så de blir stan om två veckor ! (: Då Oskar är hemma, för då ska vi handla lite julklappar också, annars brukar de sluta med att vi handlar julklapparna julveckan, eller rent på julafton ! De är sant, och då blir de ju inte så genomtänkta julklappar. De är ju mycket roligare att ge något som man själv känner sig nöjd med, än en ask choklad eller lotter.. Så iår ska de minsann bli ordning på oss hade jag tänk :)

Jag aldrig varit mycket för julen sen jag blev äldre, och slutade tro på tomten. Jag tycker mest de har varit bökigt, och de har alltid kännts som att man har gjort någon besviken, då man ska hinna vara på tusen ställen, och ränna hit och dit. Sen har jag bara inte riktigt tyck de har varit så speciellt, en massa måsten, och sen en massa galna folk överallt ! Alltså jag fattar inte att folk blir som tokiga kring jul. Förra året på så skulle jag och oskar tanka bilen tror de var julafton till och med, så då vi höll på att backa mot pumpen så kommer en annan bil jävel och tar den, bara sådär !?! what !? Och vi hade pickupen så de var inte de att han inte såg oss precis. Jag var så grymt nära på att gå ut och fråga vad fn, de var frågan om, be han flytta sig och vänta på sin tur ! Sen var jag på konsum och skulle titta på nå ljus, då kommer den en gubbe och trycker bort mig och klämmer sig emellen hyllan med ljus och mig !? Alltså hallå !? Galen och galnare är vad jag kallar de ! Som sånt man ser på film, men de är verkligen så, kring jul blir "alla" galna ! Varför inte bara ta de lite lugn, inte konstigt om folk går in i väggen efter juletider. Om du råkar ha glömt mimosasalladen så är inte de hela världen, om nånting så handlar väl ändå julen om att vara med dom man tycker om, sen de ändra är väl inte de viktigaste..!? Klart julen är mysig och så, men jag har som aldrig haft de där riktiga julkänslorna. Sen försvann lite äv den riktiga julen med Arne Weise måste jag säga, jag saknar han där i tv-rutan..

Men nu har ju julen fått en helt annan mening och jag ser faktiskt fram emot de väldigt mycket (: Iår ska vi fira hos min mamma, de ska bli himla trevligt (: Så nästa år blir de någon annanstans, blir inge rännande under jul iår utan på ett och samma ställe, lugnt och skönt.


 

Hur ska ni fira eran jul ?



Kommentarer
mamma

håller med dej....medans jag var på konsum så till jul skogs kärringarna om kryddpeppar,alla var arga och otrevliga...det är SANT....man funderar på hur j-a galen det går att bli över en krydda

2010-11-18 @ 14:59:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ellen - Mamma & Människa ♥

Då man stannar upp och tittar tillbaka, de är då man ser hur långt man kommit, och att tiden den väntar inte på någon.

RSS 2.0