"-Helvetes-natt !"

Inatt vart de inte mycket sömn, kunde fn it sova, de hade nog många orsaker, dels att jag låg och tänkte på tusen saker, och så var jag förbannad på Oskar. - men de är en annan historia.

Men sista gången jag kollade på klockan så var den 00.43 - Sen vaknar Levi och ska ha mat, ja vad är klockan då ! 01.10, ja de var ju bara upp och ge han mat, rapa han och söva om han igen, men som tur är somnar dom nästan alltid om direkt efter maten på natten (peppar,peppar).

 Ja så jag la mig i sängen igen och försökte somna om, lyckades, sen vaknade Kevin och skulle ha mat, vad är klockan då ? - 01.50. Ja så samma procedur där då. Bara de att han ville minsann inte somna om, han låg i sängen och prata och stöka på. Med tillslut somnade han, och jag också.

Sen vaknar Levi igen ! Kring 4, pigg och glad kexchoklad ! Neeej ! Efter många om och men, somnar han tillslut om, och här tappar jag helt kollen på vad klockan är. Då lägger jag mig i sängen igen, nä då är de Kevin som knorrar, men somnar snabbt om ! Sen vaknar dom nästan samtidigt, klockan 7 !
Jag är död ! Tar över dom i stor sängen där dom ligger och sprattlar och pratar på, men jag orkade verkligen inte stiga upp, så där låg vi, till nio, och sprattla och prata på, jag försökte få sova lite, men dom gjorde de svårt för mig (: Sen somnade Kevin, men då var Levi hur högljudd som helst, sen somnade Levi och då vaknade Kevin, så tillslut gav jag upp..

Drog upp rullgardinerna och sa godmorgon, och mina små pojkar log som små solar ! (:


Så nu dricker jag kaffe och Levi sitter här brevid i hokuspoku-stolen och leker med nå leksaker.. Och Kevin tar en liten tupplur, han brukar ju sova till 8 som mest jämt, så han är nog lite trött. Ska ringa en vän nu och höra vad hon gör, men de är väl fullt upp som vanligt, annars ska hon få komma hit en sväng (:


Nån bild från veckan ska ja minsann bjuda på också !









Kommentarer
Zara

Åh, jag känner igen de där nätterna. Dom kommer då och då och är inte alls välkomna! Jag har ju turen att ha Johan hemma, även om han jobbar natt så är det ju inte så ofta så man kan ju byta av med varandra:) Det går bra med dom. Nu ska jag inte säga att allt är fluffigt rosa jämnt, för då skulle jag verkligen ljuga. Vissa dagar vill man slita håret från huvudet - bokstavligt talat. Men man älskar dom så fruktansvärt mycket att man tror att man ska gå sönder. Dom kommer få så roligt med varandra när de blir lite större, så allt det här jobbiga med dom när de är små lönar sig nog:)

2010-11-27 @ 12:22:38
URL: http://zaraaa.blogg,se
Leja

Du har inte försökt ge dom mat samtidigt på natten??

2010-11-27 @ 19:40:24
Sandra - Filip och Hugos mamma =)

känner också igen de där och skulle beskriva det precis som zara just har skrivit! fast jag har ju en john, inte en johan ;)

2010-11-28 @ 18:43:22
URL: http://filipsmammas.blogg.se/
Evelina - Mamma till Meja Lee ♥

Jaa, va fan. Meja vill ju ha en rosa blomma ;)

2010-11-29 @ 22:30:37
URL: http://loon.blogg.se/
linnea

vet du hur otroligt stark du är kvinna!?

2010-12-18 @ 09:57:49
URL: http://oegonbadskopp.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ellen - Mamma & Människa ♥

Då man stannar upp och tittar tillbaka, de är då man ser hur långt man kommit, och att tiden den väntar inte på någon.

RSS 2.0