Helgen som sådan !

Ihelgen har jag hunnit med ganska mycket, bländande varit ett dygn i Västerbotten.

Igår när jag gick på konsum så träffade jag Kevin & Levi. Kevin ville följa med mig, så jag frågade om han ville sova hos mig & de ville han. Vi hade de så mysigt att få råom varandra bara vi, Levi är lite sjuk så han tyckte de var skönt & mysigt att få mysa själv med pappa. Kevin pratade om Levi lite nu & då, när vi skulle göra välling så vart han som frågvis & påpekade att Levi måste ju också få välling, sen när han skulle sova & Levi inte var i sin säng så, frågade Kevin mig om it Levi skulle sova & mysa. Jag försäkrade han varje gång att han äter välling hos pappa & att han ligger i sin säng hos pappa & myser, det förstod han & bara log mot mig. Sen somnade han, utan ett ord, ett pip & en vändning, pangbom.

Levi hade sagt åt Oskar att han ville åka & hämta Kevin, sen hade han somnat på en gång han med. Dom är fantastiska, måste veta att den andra får, ex, välling & när vi berättat vars den andre är & att han också får välling & får mysa, så ser man en lättnad, på nå vis. Det är sällsynt att dom sovit utan varandra, men det går bra, men dom frågar & undrar om varandra ändå. Levi hade såfort han vaknat sagt att det var hans tur att sova hos mamma, & så blir de, nästa gång får Levi sova här själv. Men dom båda kommer på torsdag.

Det är jätte mysigt & men även annorlunda att få ha egentid med var & en av dom, desamma för dom. Men det är ju ändå nått som saknas, förstå mig rätt, men det ska ju som vara Kevin & Levi tillsammans, så de är ovant när dom inte är med mig samtidigt. Ser skillnad, lugnare & "skötsammare" är dom, det är som att dom blir ännu äldre på nå vis (: Men som sagt någon gång, trots att det är så sällsynt, så tror jag att det är bra för både vi föräldrar & barn att vi får lite egentid med varandra i framtiden & att barnen får enskilt 100% av mamma/pappas uppmärksamhet, för blir ju inte riktigt så när dom är båda, nåväl.







Har promenera idag, hoppas på en runda imorrn också ! Snart sängen, ska upp tidigt imorrn.


Kommentarer
helena

Så klok och fin mamma du är <3

2013-03-11 @ 15:10:11
Ellen KaramEllen Hällgren

Taack ! (:

2013-03-12 @ 10:08:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ellen - Mamma & Människa ♥

Då man stannar upp och tittar tillbaka, de är då man ser hur långt man kommit, och att tiden den väntar inte på någon.

RSS 2.0