- Det är kul att komma ut ibland! - Jaså, kör de med permis där du vårdas?

Någon är borta ur ens liv, man hörs inte längre av, man tappar kontakten med dom som är ens eget kött och blod. Det har trillat bort bit för bit, och egentligen vet man inte ens om man bryr sig ett skit. Men de är lustigt hur fort livet kan ta en vändning, och sen står man där. Vi har gått igenom mycket, och ingen av oss visste nog att de skulle bli just såhär. Men jag miste redan en och ödet visade sig inte bättre att vi minste varandra även vi. Jag var med i dina/våra tuffaste tider och du klarade dig egenom dessa. Kanske vart jag nu mindre viktigt, och de föll isär.


 

Tärningen är kastad och vem som har vann och vem förlorade - de är ovisst !




Den dagen jag kommer kunna fälla en tår, den dagen har jag då öppnat mitt hjärta och känslorna tar vid.

NI.

Helst då man är 18 år gammal, just den siffran kan betyda en sekund att man är vuxen och ska ta hand om sig själv, och sen helt plötsligt kan den betyda, att man bara är 18 år och inte kan göra hur som helst bara för att man TROR sig vara vuxen. Om dessa ska vara våra förebilder, och de är folk som man ska se upp till. Självklart, går man emot, och sen går allt isär, eftersom att likheterna och olikheterna krockar fullständigt. Den som har sett livet genom mina ögon, den personen kan komma och bevisa mig fel i det jag sagt och kommer säga i detta inlägg. Måste man alltid ha rätt i en familj/släkte, då faller de isär  - man stänger igen än mer än man gjorde första gången, (då han svek. som längre inte spelar någon roll) Sen är de konstigt och patetiskt att vissa kan ta avstånd och inte ens höra av sig, eller fråga en vad de egentligen är som sägs. Om "vuxna" i ens omgivning som har haft (har ingen respekt kvar) en stor roll i ens liv, aldrig mer hör av sig för att dom inte tagit reda på fakta, de är för mig så patetiskt att jagfinner de skrattretande. Dessa människor, de handlar om att skydda sig själva och visa sig bra. Gömma vissa saker i skuggan, och gå med huvudet högt som att ingenting har hänt eller är fel. Släktet är perfekt och blir de frågan om något annat, pratas de bort, eller så har man ingenaning helt plötsligt, även att lägga de på andra är inte ett problem. Nejnej, de är inte dom de är fel på, dessa är perfekt i alla de slag, har jobbat, gjort rätt för sig. Har plaserat släkten i ett fack, där de har favoriserats ut dom som är bättre och drar minst "skam" till familjen. Hyckleri, att inte kunna stå stolt och inse att folk som säger sanningen till er och andra inte ska ses ner på, dessa ska hyllas. Men nej, ni vet bäst om allt. Ni som inte ens levt i samma sak, ni ska ge råd och förklara hur människan är. Ni som inte vet, och ni som hatar en och sen gillar en, aldrig att ni kunde stå på våran sida tillsammans med oss. Nej det var antigen eller. Jag undrar vem som ska granskas och vem som borde tänka över sina beteenden. Jag skrattar då jag tänker på hur de egentligen ligger till.

Ta era prydliga hem, dina favoriter, vällagade middagar era flitiga små armar och era präktiga föreläsningar och tryck sen upp hela jävla fasaden i arslet! 

Allt är lögn och de är ett faktum, jag har sett de från alla vinklar och de gör mig illamående.
Att ni inte hör av er ger jag fan i, jag behöver er lika lite som ni bryr er om mig, de är tydligt.




Är så arg att jag skulle kunna explodera !





Kommentarer
Lovisa :)

Vem är det som inte har hört av sig åde? :o

2008-09-16 @ 15:30:17
URL: http://kisseee.blogg.se/
Lovisa :)

2008-09-16 @ 15:41:22
URL: http://kisseee.blogg.se/
Lovisa :)

Du SKA tro på vad jag säger, för det är sant sant sant! :D

2008-09-16 @ 15:42:01
URL: http://kisseee.blogg.se/
Lovisa :)

men svara då!

Och nu måste du uppdatera ;)

2008-09-19 @ 10:10:00
URL: http://kisseee.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ellen - Mamma & Människa ♥

Då man stannar upp och tittar tillbaka, de är då man ser hur långt man kommit, och att tiden den väntar inte på någon.

RSS 2.0