-"Jag är glad över allt jag haft, mer än så är de inte. Jag älskar de jag har, jag jobbar bara på framtiden. De förflutna har redan varit, de är enbart minnen."

Alltid är de ju någonting.. Ibland kan jag sakna den gamla gooda tiden, högstadiet ! Är de något man har tagit förgivet är de nog verkligen dessa tre år. Vissa studer nu kan jag fundera och undra vad som egentligen hände, hur de nu kan vara så längesen. Kan sakna de, att de var enklare, mindre inre stress och att man bara kunde vara varenda dag, och de var ingen stor sak. Inget är sig likt längre, om man skulle jämföra. De jag kan sakna är vännerna som, man nu är mer bekanta med nu än förr. Jag kan sakna att människorna runt om kring och alla, skötta sig själva mer än att bry sig om alla andra. Sen kan jag sakna våran trio grabbar -  7E, 8E, 9E ! Haha,  de är mkt minnen och mycket kul. Sen finns de saker som man är glad är förbi, eftersom att de har skapat möjligheter, och har gjort att man lever som man lever idag, att man har dom vänner man har och att i mitt fall, har hittat någon som verkligen betyder mycket för mig och som jag bryr mig om. Allt leder till något annat, jag tror att alla man mött, allt man gjort, allt man har prioritera, kommer ändå leda en genom livet posetivt, bara man vill. Om man hittar den lyckan att bara kunna leva dag för dag, utan fördommar, hat, hämd,  och allmänna tråkigheter, tror jag verkligen att de lyckas. Men att vissa dagar är förbi de måste man inse, de blir aldrig som förr, de blir de inte, inte för någon av oss. Men att tänka tillbaka på ett förflutet måste man kunna göra. Men att gräva i hur de kunde ha blivit eller försöka få de som förr igen, är att förlora tid i att leva i nuet. Försöker man återuppleva de förflutna, är de som att kasta bort nuet i något som ändå inte går att skapa igen. Jag tror man måste inse de. Jag saknar mycket som varit och tänker tillbaka ibland på olika människor i mitt liv, men jag gräver inte fram de eller försöker få de som förr igen, eftersom att jag är glad att ha dom minnena jag har, och vill inte riskera att dessa förstörs eller glöms bort, för att jag försöker få dåtid i nutid. Utan jag lever just nu istället på att skapa nya minnen och leva livet som de är nu. Om jag kunde välja helt ärligt, så kommer jag inte på något som jag skulle ha ändrat, för allt som skett och sker har en mening och allt de, har gjort mig till den jag är idag, och har gett mig allt de underbara som finns i mitt liv nu, och de är jag väldigt glad över.



Kommentarer
welin

Haha jo, och det är nog din förtjänst också ;) haha

2009-06-16 @ 20:05:54
URL: http://weeelin.blogg.se/
welin

Nä de är sant, de gör ju inte heller nå. Men då är de ju bara de att man får betala den själv och de kostar pengar :(:( haha :)

2009-07-06 @ 17:48:44
URL: http://weeelin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ellen - Mamma & Människa ♥

Då man stannar upp och tittar tillbaka, de är då man ser hur långt man kommit, och att tiden den väntar inte på någon.

RSS 2.0