"-Jag tror att de enda jag kan kalla de är - Vackert !"

Kanske är de tydligt att jag inte är så värst intresserad av bloggen, eller kanske är de bara så att jag inte känner att de finns någon andledning att skriva. Ja man kan ju alltid spekulera kring detta, är inte speciellt brydd, men nu blir de en liten uppdatering iaf, sen får vi se vad de för med sig..



Ja vars skulle man ha börjat ..!? Vad är de egentligen som hänt, ja jag har fått tre barn, skaffat, hund, kossor och massa andra kreatur. Känns skönt att vakna av att tuppen gal på taken, och solen skiner, helt helt underbart. Eller.. Nja de där är väl nu inte riktigt sant kanske. Men därimot...


Har jag sagt upp lägenten i början på augusti, den står tom sen ett tag nu faktiskt. De började med att jag fick förfrågningar från min älskade pojkvän om jag inte skulle ta hela mitt pick och pack och joina honom i hans lya. Efter funderingar och kluringar, och att han väntade på ett svar på frågan, så vart de så att lägenheten rök. Skönt ändå trivdes inte på stigarna. Så nu är jag och min älskade Oskar sambos, sen ett antal veckor tillbaka. Känns himla bra och rätt allting. Är dock lite kaos hemma nu, vi gör om på vindan, och vet väl inte riktigt, vilken rum som nu ska vara sovrum, möbler, tapeter och såvidare. Väggarna nere ska fyllas med tavlor och nån hylla. Jag har målat om toan nere (med mycket stor och nödvändig hjälp av världens bästa welin), och kasta gamla toa skåpet och sånt, så de behövs nytt även där. Fönterbräder nere, så man får nå blommor i fönstren, lampor i tv-rums fönstren. Ja som sagt de är mycket som ska göras, allt för att få en liten mer mysigare känsla, mer som ett hem. Både jag och oskar tycker att de är lite tomt och kalt, men vi ska ordna de med tiden. Ska ta hjälp av min älskade mamma som är i mina ögon otroligt duktig på heminredning, och känsla för vad som är myspys. Med tiden kommer de nog bli jätte fint och bra, fast allt kostar ju, så de blir lite i taget, men vi har ju hela livet framför oss så vi känner inte så mycket stress, lite kanske, bara för att man vill få till. För övrigt, är allt väldigt bra, är lyckligare än någonsin med mig själv, livet, Oskar, och hela vårat liv vi har tillsammans just nu, och allt som vi kan få i framtiden. 
Jag tror de enda jag kan kalla de är - vackert !


Ellen Hällgren ♥ Oskar Lundberg
8 november - 2008




Just nu sitter jag i kiruna och tittar på körslaget, eller ja jag har på den kanalen iaf. Väntar på Oskar som kommer på nån timma, himla vad jag saknar han hela tiden jämt. Så sitter och längtar bara efter mys med min älsk så att säga. Vill kolla web-tv, men de är ju nå fel, de går ju så jävla segt att man blir galen, ska kolla på en stund om de har blivit nå bättre. Det hoppas jag verkligen, har en massa jag har påbörjat kolla på, fast vart avbruten av tre knalla lapp-finnar-kiruna karlar, som kom in i lägenheten. Varav en jobbar, och bor med oskar här, och två kompisar till han. Oskar hade farit och jobba då, så fick ganska ofrivilligt lyssna på deras prat om tjejer, och jag skulle fixa nummer och sånt trams, haha. Kan vara lite jobbigt med dragna okända människor då man själv är nykter, och verkligen vill ta de lungt och kolla serier på internet. Menmen nog gick de bra (: Som sagt så då vart de lite svårt att konsentrera sig på tvn. Men nu ska jag göra ett försök igen tills min karl kommer.


Fuck off suckers ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ellen - Mamma & Människa ♥

Då man stannar upp och tittar tillbaka, de är då man ser hur långt man kommit, och att tiden den väntar inte på någon.

RSS 2.0