"-Singel ELLER Förhållande !?"

Singel, förhållande, singel, förhållande ?
Spelar de egentligen någon roll, bara man mår bra ?

För mig har de verkligen kännts som att alla runt omkring är väldigt mån om att jag hittar mig en pojkvän.. Typ helst igår. Varför denna hysterin om att man ska hitta någon ? Är de för att de finns så många andra som har någon, för att folk är rädd att man är olycklig om man är singel ? Att de är jobbigt att höra om ens singelkompis har flörta runt ? För att jag har tex, barn ?
Jag vet faktiskt inte vad de är som gör att de känns så viktigt för folk i ens omgivning att man måste träffa nån.. Jag känner väl att de är väl inte en karl som gör mig, de är väl ändå jag som gör mig själv ! Både till den jag är, vill vara, och om jag mår bra eller inte har med mig själv att göra, inte tror jag att en prins kommer in i mitt liv och allt blir guld och gröna skogar, om jag nu inte skulle känna mig glad, lycklig och trivas med mig själv från början, eller ? Visst absolut kan kärleken bidra till mycket mer, intensivare känslor och en annan sort lycka, men inte mer än vad min egen lycka kan skapa för mig, och vad jag kan bestämma att vara och göra för mig egen skull.

Sen känner jag väl att som de är för mig just nu, så är jag varken, redo eller vill jag ha ett förhållande, och jag vet inte jag känner ingen stress. Vill leva för min egen skull och mina BARN. Men också framförallt mina vänner, där många absolut har kommit i tredje hand, under en lång period ! Ta vara på de relationer som alltid vara så viktiga för mig, men som jag alltid lyckas lägga åt sidan mer eller mindre då jag lever i en relation. Just då är de inte medvetet men nu så vet jag att de är så. Jag kan inte förklara hur viktiga alla mina vänner, nära som bekanta är för  mig ! Alla tillför dom en egen liten del som bidrar till vem jag är och hur jag mår, mina vänner gör mig glad varje dag och jag vill verkligen kunna ta vara på de också. Därimot har jag lärt mig att, den dagen jag nu hittar någon, så ska ingen av oss sluta leva för våran egenskull, glömma bort våra vänner, eller hindra oss från att kunna vara åtskillda med olika umgängen tex, en kväll, en helg, en festival med nå gamla polare.. Förstår ni hur jag menar ! De är där tillit och ärlighet är så otroligt viktigt ! Jag vet att jag klarar inte av att vara med någon jag inte kan lite på, de förstör mig. Sen då om man gång på gång förlåter, små som stora lögner eller svek de spelar ingenroll ! De är någonting jag iaf har lovat mig själv, jag skulle aldrig någonsin mer förlåta eller glömma om nån skulle såra, ljuga eller skada mig på ett sånt sätt att tilliten är borta, de är de bara över. Glöm och gå vidare ! De handlar om att skydda sig själv, men de viktigaste stå upp för sig själv ! Jag säger som Grynet: -TA INGEN SKIT !



Kastar man sig bara in i nått helt plötsligt för att man lite halvt vill, kan de väl inte sluta annat än illa och de är ju väldigt onödigt. De skulle ju bara sluta med att alla inblandade blir sårade. Men med att man inte vill ha ett förhållande, betyder absolut inte för mig iaf, att man inte kan tycka om och bry sig extra mycket om en annan person. Men därimot tycker jag att de är bättre att vara rak och ärlig och säga precis som de är att de kommer helt enkelt inte bli något just nu iaf. Sen måste väl då den andra personen ta ställning till hur han eller hon vill göra, fortsätta träffas eller inte.. Att man tänker att ett förhållande är så himla långt borta, behöver ju inte heller betyda att de inte kan ändras på en vecka, de vet man aldrig, vi kan bara leva i nuet och vara ärliga med oss själv och andra om hur man känner och tänker. Men jag tror faktiskt att då man inte riktigt vågar chansa heller, att man kan komma att förlora något eller någon som man säkert hade funkat jätte bra med, och som ville, men inte du, inte just då.. Men de är ju som de, att ger man sig in i nå halvhjärtat för att man är rädd att tappa någon så tror jag inte på de heller i längden. Sen om en person väljer att gå, får man ta smällen, deras känslor måste ju dom ta hand om på bästa sätt också. Men är de menat så är de väl, när än de är i livet, om it annat, har man framöver säkert en väldigt fin vän !




Kommentarer
Lina

Hihi bara du blev nöjd snyggis!! :)

2012-04-05 @ 17:23:50
URL: http://linaohman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ellen - Mamma & Människa ♥

Då man stannar upp och tittar tillbaka, de är då man ser hur långt man kommit, och att tiden den väntar inte på någon.

RSS 2.0